Strona główna  |  Podsumowanie II edycji międzywydziałowych interprofesjonalnych zajęć

Podsumowanie II edycji międzywydziałowych interprofesjonalnych zajęć

Z przyjemnością informujemy o zakończeniu i podsumowaniu II edycji międzywydziałowych interprofesjonalnych zajęć z udziałem studentów kierunków Lekarskiego i Farmacji, w ramach pilotażowego fakultetu pt. Jak skutecznie zapobiegać błędom lekowym – czas na rewizję modelu współpracy lekarz-farmaceuta.

Ich celem jest wypracowanie modelu współpracy lekarz-farmaceuta w procesie opieki nad pacjentem poprzez:

  • zapoznanie się z aktualnie wdrażanymi do aptek ogólnodostępnych serwisami farmaceutycznymi
  • wzajemne poznanie swoich kompetencji oraz oczekiwań
  • nabycie umiejętności efektywnego komunikowania się i pracy w zespole interprofesjonalnym
  • zapoznanie się z nowoczesnymi narzędziami służącymi cyfryzacji dokumentacji medycznej
  • wspólną analizę przypadków klinicznych i optymalizacji farmakoterapii
  • wspólne rozwiązywanie problemów lekowych na podstawie odegranych scenariuszy i przygotowanie raportu dla lekarza z rekomendacjami farmaceutycznymi na bazie prowadzonych w aptece serwisów.

Zajęcia prowadzone były w zespołach mieszanych (przyszły lekarz-farmaceuta) przez pracowników Katedry Biofarmacji, Centrum Edukacji Medycznej oraz Kliniki Chorób Wewnętrznych i Diabetologii. Miały głównie charakter warsztatów symulacyjnych, również z udziałem symulowanych pacjentów i spotkały się z bardzo dobrym odbiorem studentów obu kierunków.

Przykładowe opinie studentów wyrażone w anonimowej ankiecie:

Bardzo ciekawy fakultet, uważam, że jego wzorce powinny zostać zaaplikowane w kształceniu na kierunku lekarskim w ramach farmakologii oraz farmakologii klinicznej. Cieszy możliwość zdobywania praktycznej wiedzy.

Według mojej opinii zajęcia powinny być obowiązkowe; zwracają uwagę studentom kierunku lekarskiego na przewagę wiedzy farmaceuty w obrębie farmakologii i na możliwość wsparcia wiedzy lekarskiej wiedzą farmaceutyczną.

Jest to przyszłościowy pomysł i bardzo dobry kierunek rozwoju edukacji interprofesjonalnej na naszej uczelni; powinien być kontynuowany, również na innych latach studiów.

Zajęcia interprofesjonalne są bardzo potrzebne, uważam, że powinny być dalej prowadzone by wspólnie poznawać wzajemne kompetencje, wspólnie rozwiązywać problemy i zapobiegać im.

Byłoby super mieć takie zajęcia ze wszystkimi kierunkami, z którymi będziemy współpracować w przyszłości.

Zatem, mamy nadzieję na kontynuację podjętej współpracy i stopniowego rozwoju edukacji interprofesjonalnej na naszym Wydziale.